Skip to Content

OGÓLNE WARUNKI ŚWIADCZENIA USŁUG

przez GNP Travel sp. z o.o.

aktualizacja 01/01/2025


Zawarcie Umowy o zorganizowanie imprezy turystycznej jest równoznaczne z pełną akceptacją poniższych Ogólnych Warunków Świadczenia Usług.


I. POSTANOWIENIA OGÓLNE

  1. Niniejsze Ogóle Warunki Świadczenia Usług (dalej: Ogólne Warunki, OW) określają prawa i obowiązki Klientów (dajej: Klient lub Uczestnik) w związku z korzystaniem z usług świadczonych przez Biuro Podróży GNP Travel sp. z o.o. działające pod marketingową nazwą „GdzieNogiPoniosą” (dalej: Organizator, GdzieNogiPoniosą lub GNP) polegających na organizacji imprez turystycznych (dalej: Wycieczka lub Impreza Turystyczna).
  2. Zasady współpracy między Organizatorem a Uczestnikami oparte są zapisy OW i przepisy powszechnie obowiązującego prawa, w szczególności Ustawy z dnia 23.04.1964r. Kodeksu Cywilny (Dz.U.2024.1061 t.j. z późn.zm.) oraz Ustawy z dnia 24.11.2017r. o imprezach turystycznych i powiązanych usługach turystycznych (Dz.U.2023.2211 t.j. z późn.zm.)
  3. GdzieNogiPoniosą posiada wpis do Rejestru Organizatorów Turystyki i Pośredników Turystycznych prowadzony przez Marszałka Województwa Kujawsko-Pomorskiego.
  4. GdzieNogiPoniosą posiada Gwarancję Turystyczną nr M 528344, udzieloną przez Signal Iduna Polska Towarzystwo Ubezpieczeń S.A., dotyczącą pokrycia kosztów kontynuacji Imprezy Turystycznej lub powrotu Klientów do kraju, a także zwrotu wpłat wniesionych przez Klientów za Imprezę Turystyczną. Suma gwarancyjna, do której są chronieni Klienci, wynosi 390.906,00 zł (słownie: trzysta dziewięćdziesiąt tysięcy dziewięćset sześć PLN 00/100), co stanowi równowartość 90.000,00 EUR (słownie: dziewięćdziesiąt tysięcy EUR 00/100).
  5. GdzieNogiPoniosą odprowadza składki w należnej wysokości do Turystycznego Funduszu Gwarancyjnego oraz Turystyczno Funduszu Pomocowego.


II. ZGŁOSZENIE UDZIAŁU W WYCIECZCE I ZAWARCIE UMOWY

  1. Wstępna rezerwacja miejsca na Wycieczkę następuje na podstawie zgłoszenia mailowego/telefonicznego/przez stronę internetową GdzieNogiPoniosą i ma charakter niewiążący.
  2. Dopiero podpisanie Umowy o udział w imprezie turystycznej (dalej: Umowa) powoduje wpisanie Klienta na listę uczestników, a niniejsze OW są załącznikiem do Umowy stanowiącym jej integralną część.
  3. W przypadku odmiennych uregulowań między Umową a OW wiążące są zapisy Umowy.
  4. Zawierając Umowę Uczestnik potwierdza, że jego stan zdrowia oraz kondycja fizyczna pozwalają na bezproblemowy udział w Wycieczce w zakresie zgodnym z programem.
  5. Klient może podpisać umowę w imieniu i na rzecz osób trzecich, ale powinien posiadać stosowne umocowanie do dokonania ww. czynności. Klient zobowiązany jest udostępnić Organizatorowi dane pozostałych Uczestników, niezbędne do przygotowania i przeprowadzenia Wycieczki oraz przekazywać na bieżąco pozostałym Uczestnikom wszystkie szczegóły dotyczące Wycieczki. Klient zobowiązany jest do pełnego opłacenia ceny Wycieczki za siebie i wszystkich pozostałych Uczestników zgłoszonych razem z nim do udziału w Wycieczce.
  6. W przypadku osób niepełnoletnich Umowę może zawrzeć tylko opiekun prawny, a niepełnoletni Uczestnik może wziąć udział w Wycieczce tylko za zgodą i pod stałym nadzorem i opieką prawnego opiekuna.

III. ZAPŁATA CENY WYCIECZKI

  1. Wraz z podpisaniem Umowy, nie później niż w ciągu 3 dni roboczych, Klient zobowiązuje się dokonać pierwszej wpłaty w wysokości 30% ceny Wycieczki.
  2. Druga wpłata w wysokości 30% ceny Wycieczki musi zostać wpłacona na 60 dni kalendarzowych przed planowanym rozpoczęciem Wycieczki.
  3. Reszta ceny musi zostać wpłacona nie później niż na 29 dni kalendarzowych przed planowanym rozpoczęciem Wycieczki.
  4. Jeżeli do wyjazdu pozostało mniej niż 60 dni kalendarzowych Klient zobowiązany jest wpłacić 60% ceny Wycieczki (tj. sumę pierwszej i drugiej wpłaty opisanej powyżej) w ciągu 3 dni roboczych od zawarcia Umowy.
  5. Jeżeli do wyjazdu pozostało mniej niż 29 dni kalendarzowych Klient zobowiązany jest wpłacić całą cenę Wycieczki w ciągu 3 dni roboczych od zwarcia Umowy.
  6. Niedotrzymanie terminów zapłaty ceny Wycieczki opisanych powyżej oznacza rezygnację Uczestnika z Wycieczki i odstąpienie od Umowy.
  7. Cena Wycieczki nie obejmuje opłat paszportowych, wizowych, bankowych, celnych, wizyt lekarskich i szczepień, dojazdu z miejsca zamieszkania na miejsce zbiórki i z powrotem oraz usług indywidualnie zamawianych przez Uczestnika podczas pobytu za granicą (np. serwis hotelowy, opłaty za rozmowy telefoniczne, bagażowe, wyżywienie czy zwiedzanie poza wymienionymi w programie Wycieczki, wydatki własne itp.).

IV. REZYGNACJA I ODSTĄPIENIE OD UMOWY

  1. Rezygnacja z udziału w Wycieczce i odstąpienie od Umowy może nastąpić w formie oświadczenia złożonego pisemnie lub drogą mailową bezpośrednio do Organizatora
  2. Jeżeli Klient odstąpi od Umowy lub nie rozpocznie Imprezy Turystycznej z powodów niezależnych od Organizatora, Organizator zastrzega sobie prawo żądania zapłaty pełnych kosztów ubezpieczenia oraz kwot stanowiących równowartość rzeczywiście poniesionych kosztów w związku z przygotowaniami do zorganizowania Wycieczki.
  3. Organizator, przy zachowaniu należytej staranności, podejmie działania zmierzające do ograniczenia kosztów rzeczywistych i strat związanych z rezygnacją Klienta z udziału w Wycieczce.
  4. W przypadku Wycieczek z transportem lotniczym koszt zakupionych biletów lotniczych nie podlega zwrotowi.
  5. Przy obliczaniu należnych do zapłaty kwot uwzględnia się koszty jakie zostały zaoszczędzone, a także możliwość alternatywnego wykorzystania danych usług turystycznych. Na żądanie Klienta Organizator uzasadni wysokość opłat za odstąpienie od Umowy. Opłata podlega potrąceniu z zapłaconej przez Klienta ceny za Wycieczkę, a reszta ceny zostaje zwrócona Klientowi w terminie 10 dni roboczych od odstąpienia od Umowy przez Klienta.
  6. W uzasadnionych przypadkach, jeśli kalkulacja rzeczywiście poniesionych kosztów nie jest możliwa przed zakończeniem Wycieczki, reszta ceny zostaje zwrócona Klientowi w terminie 10 dni roboczych od daty zakończenia Wycieczki.
  7. Uczestnikowi przysługuje prawo przeniesienia swoich praw i obowiązków wynikających z zawartej Umowy na inną osobę, nie później jednak niż na 14 dni kalendarzowych przed datą rozpoczęcia Wycieczki. W takim przypadku Uczestnik ponosi opłatę stanowiącą równowartość faktycznie poniesionych przez Organizatora kosztów wynikających ze zmiany Uczestnika, w szczególności mogą to być: opłat pobrane przez linie lotnicze za zmianę nazwiska na bilecie oraz wszelkie inne opłaty za zmianę rezerwacji imiennych.
  8. Osoba przenosząca uprawnienia i osoba przejmująca uprawnienia ponoszą solidarną odpowiedzialność za nieuiszczoną część ceny Wycieczki i wszystkie koszty poniesione przez Organizatora w wyniku zmiany Uczestnika Imprezy.


    V. OBOWIĄZKI UCZESTNIKA

  1. Uczestnicy zobowiązują się do posiadania ważnych dokumentów uprawniających do przekroczenia granicy danego państwa: paszportu lub dowodu osobistego - powinny one być ważne jeszcze przez minimum pół roku od momentu zakończenia Wycieczki.
  2. Uczestnik zobowiązuje się dostarczyć, w wyznaczonym przez Organizatora miejscu i czasie, dokumenty niezbędne do realizacji Wycieczki (np. zakupu wizy lub biletów lotniczych). Brak takich dokumentów lub ich nieterminowe dostarczenie jest równoznaczne z rezygnacją z uczestnictwa w Wycieczce z winy Uczestnika i odstąpieniem od Umowy.
  3. Uczestnik zawierając Umowę, powierza Organizatorowi dane osobowe wszystkich zgłaszanych przez siebie Uczestników imprezy turystycznej i oświadcza, że jest ich administratorem. Uczestnik dokonujący zgłoszenia wyraża zgodę na powierzenie powyższych danych osobowych przez Organizatora innym podmiotom, z którymi współpracuje on przy realizacji Umowy. Organizator zobowiązuje się, przy przetwarzaniu powierzonych danych osobowych, do przetwarzania ich zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa, w szczególności przepisami ustawy z dnia 10 maja 2018 r. o ochronie danych osobowych oraz Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie ich swobodnego przepływu (tzw. RODO).
  4. Klient zobowiązuje się współdziałać z Organizatorem tak, aby Wycieczka miała przebieg zgodny z zawartą Umową.
  5. Uczestnik zobowiązuje się stosować do zaleceń i poleceń pilota grupy, przestrzegać punktualności, każdorazowo informować pilota o zamiarze oddalenia się od grupy.
  6. Uczestnik zobowiązuje się szanować i akceptować lokalne zwyczaje, kulturę i tradycję.
  7. Uczestnik zobowiązuje się bezwzględnie przestrzegać lokalnych przepisów prawa, zachowywać się adekwatnie do zwyczajów kulturowych danego państwa (również w zakresie ubioru czy nie-spożywania alkoholu), dbać o ochronę przyrody.
  8. Klient zostanie poinformowany przez Organizatora o wymaganiach związanych ze szczepieniami obowiązkowymi - Klient samodzielnie podejmie decyzję o ich wykonaniu lub nie, poniesie wszystkie koszty z tym związane i wszelkie ewentualne konsekwencje jakie mogą z tego wynikać.
  9. Uczestnik zobowiązuje się dbać o powierzony ekwipunek turystyczny i sprzęt sportowy oraz jego właściwe zabezpieczenie, a w razie uszkodzenia ponosi za to odpowiedzialność.
  10. Przed i w trakcie Wycieczki Uczestnik powstrzyma się od spożywania alkoholu lub innych substancji odurzających.
  11. Uczestnik powinien uwzględnić, niezależnie od Organizatora, ryzyko opóźnienia docelowego powrotu.
  12. Pozaumowne życzenia Uczestnika, nie wskazane literalnie w treści Umowy, nie nakładają na Organizatora obowiązku ich realizacji. Niezależnie od tego Organizator dołoży starań, aby spełnić te życzenia w miarę możliwości. Brak realizacji pozaumownego szczególnego życzenia Klienta nie może być podstawą wysuwania jakichkolwiek roszczeń wobec Organizatora.

 

VI. ZMIANA UMOWY

  1. Organizator w wyjątkowych sytuacjach (tj. jeśli wynika to z konieczności logistycznych/organizacyjnych) ma prawo wskazać port lotniczy wylotu i powrotu w innym mieście niż wynika to z treści zawartej Umowy. W przypadku zajścia ww. okoliczności Organizator zapewni transport do portu lotniczego wylotu/powrotu.
  2. W razie wystąpienia, przed rozpoczęciem imprezy turystycznej po stronie Organizatora okoliczności zmuszających Organizatora do zmiany głównych właściwości usług turystycznych, Organizator informuje niezwłocznie na piśmie lub drogą mailową wskazując zmiany oraz ich ewentualny wpływ na cenę imprezy turystycznej. W takim przypadku Organizator może jednocześnie zaoferować Klientowi zastępczą imprezę turystyczną, w miarę możliwości o tej samej lub wyższej jakości. Po otrzymaniu takiej informacji, Klient w ciągu kolejnych trzech dni roboczych obowiązany jest na piśmie lub drogą mailową poinformować Organizatora, czy przyjmuje proponowaną zmianę Umowy albo odstępuje od zawartej Umowy za zwrotem wszystkich wniesionych przez niego opłat, bez obowiązku wniesienia opłat za odstąpienie albo przyjmuje zastępczą imprezę turystyczną oraz jej cenę w przypadku, gdy została Klientowi zaoferowana. Klient, który przyjmie zaproponowane zmiany warunków Umowy nie ma prawa do dochodzenia odszkodowania z tytułu przyjęcia zmiany. W przypadku gdy zmiana Umowy lub zastępcza impreza turystyczna prowadzą do obniżenia jakości lub kosztów imprezy turystycznej, Klient jest uprawniony do odpowiedniego obniżenia ceny.
  3. Organizator ma prawo wprowadzić zmiany w programie imprezy przed lub w trakcie jej trwania, jeżeli z przyczyn obiektywnych nie jest możliwe dotrzymanie pierwotnego planu imprezy turystycznej
  4. Jeżeli Uczestnik nie rozpoczął udziału w imprezie w wyznaczonym terminie bez winy Organizatora, Organizator nie ma obowiązku zapewnienia przejazdu w celu umożliwienia wzięcia udziału w imprezie.
  5. Organizator zastrzega sobie prawo odwołania lub przesunięcia terminu rozpoczęcia imprezy w przypadku zaistnienia okoliczności rozumianych jako siła wyższa (m.in. decyzje władz państwowych i innych instytucji, wojna, klęska żywiołowa i inne nadzwyczajne okoliczności, którym strony nie mogły zapobiec ani przewidzieć ich przyczyn, wystąpienia oraz skutków).
  6. Organizator w wyjątkowych sytuacjach (tj. jeśli wynika to z konieczności logistycznych/organizacyjnych) zastrzega sobie prawo przesunięcia terminu imprezy o 2 dni.
  7. Jeżeli w trakcie imprezy turystycznej Organizator nie wykonuje przewidzianej w Umowie usługi, stanowiącej istotną część imprezy jest zobowiązany w jej ramach i bez obciążeń Klienta dodatkowymi kosztami, wykonać odpowiednie świadczenie zastępcze. Zorganizowanie świadczeń zastępczych o tym samym standardzie nie stanowi wady usługi i nie jest podstawą do obniżenia ceny imprezy.


VII. UBEZPIECZENIE UCZESTNIKÓW WYCIECZKI

  1. Uczestnik zagranicznej Wycieczki jest zgłoszony do Signal Iduna Polska TU S.A. i objęty ubezpieczeniem. Szczegółowy rodzaj i zakres ubezpieczenia zawarty jest w Umowie.
  2. Uczestnik może dodatkowo zawrzeć umowę ubezpieczenia od kosztów odstąpienia od udziału w imprezie turystycznej, stosownie do oferty ubezpieczyciela, dostępnej u Organizatora lub niezależnie od Organizatora w dowolnym towarzystwie ubezpieczeniowym oferującym takie ubezpieczenie.


VIII. REKLAMACJE I SZKODY

  1. Jeżeli w trakcie realizacji imprezy turystycznej Klient stwierdza niewykonanie lub nienależyte wykonanie usług turystycznych objętych Umową, zobowiązany jest niezwłocznie zawiadomić o tym pilota obecnego w miejscu pobytu oraz wykonawcę usługi w sposób odpowiedni do rodzaju usługi.
  2. Pilot nie jest upoważniony do uznawania jakichkolwiek roszczeń.
  3. Uczestnik zobowiązuje się także do podjęcia kroków mających na celu zminimalizowanie lub usunięcie szkód.
  4. W razie, gdy naprawienie szkody nie jest możliwe poprzez świadczenie zastępcze (taka sama jakość usług), Uczestnik ma prawo dochodzić obniżenia ceny Wycieczki.
  5. Reklamacje w sprawie świadczeń winny być składane na piśmie. Dochodzenie odszkodowania lub zadośćuczynienia lub obniżki ceny przedawniają się z upływem 3 lat.
  6. W razie wyrządzenia przez Uczestnika szkody w mieniu lub na osobie, Uczestnik ponosi pełną odpowiedzialność cywilną oraz karną za wyrządzoną szkodę. W razie naprawienia przez Organizatora szkody wyrządzonej przez Uczestnika imprezy, Organizator ma uprawnienie do żądania zwrotu wartości naprawionej szkody oraz zadośćuczynienia za utratę marki.
  7. Organizator odpowiada za niewykonanie lub nienależyte wykonanie Umowy o świadczenie usług turystycznych, chyba że niewykonanie lub nienależyte wykonanie jest spowodowane wyłącznie:
    1. działaniem lub zaniechaniem Klienta;
    2. działaniem lub zaniechaniem osób trzecich, nieuczestniczących w wykonywaniu usług przewidzianych w Umowie, jeżeli tych działań lub zaniechań nie można było przewidzieć ani uniknąć,
    3. siłą wyższą.
  8. Organizator, zgodnie z brzmieniem obowiązujących w tym zakresie przepisów prawa, ogranicza swą odpowiedzialność za niewykonanie lub nienależyte wykonanie usług do trzykrotności ceny całkowitej imprezy turystycznej względem każdego Klienta. Ograniczenie powyższe nie dotyczy szkód na osobie lub szkody spowodowanej umyślnie lub w wyniku niedbalstwa.
  9. Wyłączenie odpowiedzialności za niewykonanie lub nienależyte wykonanie Umowy, nie zwalnia Organizatora od obowiązku udzielenia w czasie trwania imprezy turystycznej pomocy poszkodowanemu Uczestnikowi.


IX. RODO

  1. Zgodnie z art. 6 ust. 1 lit. b i f Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych, zwane dalej także RODO):
  2. Administratorem danych osobowych uczestników imprez turystycznych jest GNP Travel sp. z o.o. z siedzibą w Czarnym Błocie.
  3. Dane osobowe takie jak imię (imiona), nazwisko, płeć, adres, adres email, numer telefonu, data urodzenia, jak również dane dokumentu tożsamości i inne wymagane przez służby danego kraju przetwarzane będą wyłącznie w celu i zakresie na jaki wyrażono zgodę, są to dane niezbędne do zorganizowania imprezy turystycznej, w tym do sporządzenia poprawnej Umowy, wypełnienia obowiązków prawnych - ustawowych, podatkowych oraz rachunkowych, a także realizacji prawnie uzasadnionych interesów GNP Travel sp. z o.o.tj. marketingu bezpośredniego własnych produktów i usług turystycznych.
  4. Osobą kontaktową ze strony BGNP Travel sp. z o.o.odpowiedzialną za ochronę danych Uczestników imprez turystycznych jest: Dariusz Bekisz kontakt@gdzienogiponiosa.pl , tel. +48 694 934 344 adres: ul. Leśna 8a, 87-134 Czarne Błoto.
  5. Podanie danych jest dobrowolne, lecz niezbędne do uczestnictwa w imprezach turystycznych organizowanych przez GNP Travel sp. z o.o. Bez podania danych osobowych nie jest możliwe zawarcie Umowy. Wyrażenie zgody na wykorzystanie danych do celów marketingowych jest dobrowolne, dane te nie są przekazywane innym podmiotom.
  6. Przechowywane/przetwarzane danych:
    a) w przypadku przetwarzania danych pozyskanych w celu zawarcia i realizacji Umowy o udział w imprezie turystycznej - czas przechowywania wynika z przepisów prawa m.in. kodeksu cywilnego;
    b) w przypadku przetwarzania danych w celu promocji oferowanych usług dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania zgody w tym zakresie;
    c) w przypadku przetwarzania danych pozyskanych dla celów podatkowych i rachunkowych - 5 lat licząc od początku roku następującego po roku obrotowym, którego dane dotyczą, a także po zakończeniu świadczenia usług w zakresie i przez czas niezbędny do rozliczenia Umowy.
    Po upływie wyżej wymienionych okresów podane dane osobowe są usuwane.
  7. Odbiorcami danych osobowych będą wyłącznie podmioty uprawnione do uzyskania danych osobowych na podstawie Umowy z GNP Travel sp. z o.o.- podwykonawcy niezbędni do realizacji usługi turystycznej.
  8. Uczestnik imprezy turystycznej ma prawo dostępu do treści swoich danych, ich sprostowania oraz uzupełnienia, żądania ich usunięcia, wniesienia skargi do organu nadzorczego tj. Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych.
  9. GNP Travel sp. z o.o. zapewnia odpowiednie środki techniczne i organizacyjne zapewniające bezpieczeństwo powierzonych mu danych osobowych.


X. ZGODA NA WYKORZYSTANIE WIZERUNKU

  1. Uczestnik wyraża GNP Travel sp. z o.o. zgodę na nieodpłatne utrwalenie oraz nieograniczone czasowo oraz terytorialnie wielokrotne wykorzystanie swojego wizerunku utrwalonego w trakcie realizacji imprezy turystycznej objętej treścią zawartej Umowy. Niniejsza zgoda obejmuje następujące pola eksploatacji: wykorzystanie, utrwalanie, obróbkę i powielanie wykonanych zdjęć, obrót egzemplarzami, na których utrwalono wizerunek oraz na zwielokrotnianie wizerunku wszelkimi dostępnymi technikami i metodami, rozpowszechnianie oraz publikowanie, w materiałach służących promocji działalności GNP Travel sp. z o.o., w szczególności w: mediach (np. Internet), w materiałach promocyjnych (m.in.: w folderach, kalendarzach, ulotkach, plakatach, prezentacjach, newsletterze), reklamach prasowych, bilbordach i materiałach eksponowanych na otwartej przestrzeni.

XI. POSTANOWIENIA KOŃCOWE

  1. Jeżeli Umowa w sposób odmienny od niniejszych OW reguluje poszczególne kwestie - zastosowanie będą miały postanowienia Umowy.
  2. Nieważność poszczególnych niniejszych postanowień nie narusza ważności całej Umowy.
  3. Ewentualne spory powstałe w związku z wykonaniem Umowy, strony będą rozstrzygały polubownie, a w przypadku nie osiągnięcia porozumienia przez właściwy sąd powszechny.